Gode resultatet i Norsk Kundebarometer
I år er det Krogsveen som topper omdømmekåringen Norsk Kundebarometer innen eiendomsmegling
Denne uken ble resultatene av den anerkjente omdømme- og merkevareundersøkelsen Norsk Kundebarometer offentliggjort av Handelshøyskolen BI.
I 2017, som de foregående årene, kan eiendomsmeglingsbransen vise til gode resultater, hvor alle fire meglerhusene som er målt befinner seg over 70 poeng. Bransjen klarer seg godt sammenliknet med fjorårets resultater.
Finn.no må dele toppen
I år igjen er det Finn.no som er vinneren av Norsk Kundebarometer. Nytt av året er at de deler tronen med flytoget. Det er første gang det er to vinnere av kundetilfredhetsprisen, med en poengsum på 85,1 av maksimalt 100 mulige poeng.
Volvo gjør sitt sterkeste resultat og klatrer opp på pallen, mens vinmonopolet ender på fjerde plass.
– Dette er bedrifter som har ligget i toppen av Norsk Kundebarometer i lang tid så det er ingen overraskelse at disse inntar pallen i år. Slike jeg kjenner disse bedriftene så arbeider de kontinuerlig med å forbedre seg ved å tilby høy kvalitet og effektive løsninger for sine kunder. Fullt kundefokus i et langsiktig perspektiv er et godt kjennetegn på de beste bedriftene, sier Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI på deres nettsider.
Krogsveen på topp
Seks år på rad er det Aktiv Eiendomsmegling som har toppet undersøkelsen for melgerforetak, men i år vippes de av tronen av Krogsveen som ender opp med en kundetilfredshet på 76,7 poeng. Aktiv ender på andreplass med 75,3.
– Årets kåring er et viktig bevis på at vi har lykkes med vår visjon om å levere enestående opplevelser, sier en stolt administrerende direktør i Krogsveen Leif J. Laugen.
– For oss i Krogsveen er årets kåring en viktig anerkjennelse av vårt langsiktige arbeid med kundetilfredshet. Vi takker våre kunder for tilliten og vi takker alle våre meglere som er kompromissløse når det kommer til å levere enestående opplevelser og sette kunden i fokus. Vi skal fortsette å levere kvalitet og enestående opplevelser hver eneste dag til alle som er i boligmarkedet, avslutter Laugen.
Det var i alt fire foretak som var med i undersøkelsen. Bak de to nevnte finner vi Eiendomsmegler 1 og DNB Eiendom. Se bransjeresultatene her.
Om norsk kundebarometer:
Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som gjennom tjue år har målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.
Mer enn 8300 forbrukere har sagt sin mening i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester av. Til sammen har over 160 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer fått sin dom i årets undersøkelse.