Hvert år gjennomfører Eiendomsmeglerskolen en brukerundersøkelse for å finne mer ut av hva meglerne selv synes om tjenesten.

Årets undersøkelse viste 97,8 prosent av brukerne er godt fornøyd med skoleløsningen på nett.

– Det betyr at meglere er fornøyd med denne formen for utdanning, i tillegg håper jeg bakgrunnen for disse tallene er at de er tilfredse med vårt produkt. Vi har virkelig forsøkt å skape en god arena hvor meglere kan lære mer, spare tid og ikke minst penger, sier styremedlem i Eiendomsmeglerskolen Lars Erlend Bye.

Et godt alternativ

Etterutdanningsportalen er et digitalt tilbud for eiendomsmeglerne som et alternativ til de tradisjonelle fagsamlingene.

– Vi hadde i mange år vært vitne til at mange meglere deltok ganske passivt på fagsamlinger. Det var ikke krav til annet enn oppmøte og i en travel hverdag frister det med prospekt produksjon eller å få unna noen eposter når man er på kurs.

Undersøkelsen viser at brukerne ønsker å fortsette å lære på iPaden og andre teknologiske platformer.

Sparer penger

– En viktig tilbakemelding vi får er at meglerselskapene sparer penger på å ta kurs på nett, noe som var et av hovedmålene bak Eiendomsmeglerskolen. Mindre tid til reising, færre hotellovernattinger, ingen konferanserom og dermed mer tid til salg og salgsutløsende aktiviteter, sier Bye.

Han presiserer samtidig også at ikke alle brukerne er like fornøyde.

– Vi har fått tilbakemelding på noen områder for forbedring og de tar vi selvsagt på alvor. Derfor vil det bli kortere vignetter og flere kortere klipp i de nye kursene som kommer utover vinteren og våren. Vi håper det gjør at vi får enda flere og mer fornøyde kunder i tiden som kommer, sier han.

Vi fortsetter i tillegg å satse penger på funksjonalitet og innhold. Vi kommer blant annet med en løsning hvor man kan kjøpe enkeltpoeng på nyåret, avslutter Bye.