Eiendomsmeglerskolen

Meny

Stikkord

Finn innlegg etter stikkord

Arkiv

Finn eldre innlegg

Norsk Kundebarometer. Et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI. www.kundebarometer.com

Fortsatt sterke resultater i Norsk Kundebarometer

4. Mai 2018   Peder Eckblad Tollersrud      

For andre år på rad er det Eiendomsmegler Krogsveen som topper omdømmekåringen Norsk Kundebarometer innen eiendomsmegling.

Denne uken ble resultatene av den anerkjente omdømme- og merkevareundersøkelsen Norsk Kundebarometer offentliggjort av Handelshøyskolen BI.

I 2018, som de foregående årene, kan eiendomsmeglingsbransjen vise til gode resultater. Alle de fire meglerhusene som er målt befinner seg over 70 poeng i tilfredshet.

Krogsveen best i bransjen

For andre år på rad er det Eiendomsmegler Krogsveen AS som troner på toppen blant eiendomsmeglerforetakene. Meglerhuset fikk en poengsum på 78,4 i tilfredshet, noe som er 1,7 poeng opp fra ifjor da de også ble best i bransjen.

På andreplass finner vi Eiendomsmegler 1 på 74,8 poeng, som er en oppgang på 1,2 poeng fra fjorårets måling.

– Årets kåring er et viktig bevis på at vi har lykkes med vårt systematiske fokus på å tilfredsstille kunders behov for dyktige meglere og skreddersydde løsninger, sier administrerende direktør i Krogsveen, Leif J. Laugen på foretakets nettside.

– Det er utrolig inspirerende å se at hardt arbeid og et urokkelig kundefokus over mange år betaler seg i så høy kundetilfredshet. Dette gir oss inspirasjon til å jobbe videre for våre kunder, sier Laugen.

Av de øvrige eiendomsmeglingsforetakene fikk Aktiv Eiendomsmegling en poengsum på 72,7 og DNB Eiendom en poengsum på 72,3.

Volvo på topp

I 2018 er det Volvo som topper Norsk Kundebarometer med en poengsum på 84,6 poeng. De topper listen foran Vinmonopolet og Tesla.

– Dette er bedrifter som tilbyr høy kvalitet og effektive løsninger for sine kunder. Vinnerbedriftene er kontinuerlig opptatt av å forbedre seg, og kjennetegnes av kundefokus i et langsiktig perspektiv, sier Pål Rasmus Silseth, som er prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI på deres sider.

Fjorårets vinner, Finn.no, gikk ned 3,2 poeng fra ifjor og endte med det på en 5. plass i 2018.

Om Norsk Kundebarometer

Norsk Kundebarometer er et forskningsprosjekt ved Handelshøyskolen BI som gjennom tjue år har målt tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Norsk Kundebarometer har spurt 6446 forbrukere om hvor godt fornøyd de er med bedrifter de er faste kunder hos. Til sammen har disse gitt 16.317 bedriftsvurderinger. Undersøkelsen omfatter tilsammen 160 bedrifter som selger varer eller tjenester som betyr mye for folks privatøkonomi. Datainnsamlingsperioden var fra januar til april 2018.

NB: Kun fire eiendomsmeglingsforetak var med på undersøkelsen i år.